Joan Carles Panyó

Baldaquí

Altar Major

És un templet que aporta transparència i perspectiva a la zona de l’ altar Major, senzillesa i alhora magnificència. Les columnes estan pintades imitant el marbre i els capitells estan pintats de daurat, així com les decoracions i les sanefes del baldaquí.

Sagrari d’exposició

També és autor del sagrari d’exposició dissenyat com un templet, d’estil neoclàssic, daurat i coronat per dos àngels que formen la base de la peanya de la imatge de Sant Esteve. El tabernacle està decorat amb pintures del mateix autor. També és seva la reixa que separa l’altar de la nau.

Santíssima Trinitat

Aquesta està decorada amb dos àngels un dels quals porta la palma del martiri de Sant Esteve. Les dues figures miren cap amunt on hi ha una clau de volta que lliga els nervis de l’absis, on està representat  l’ Esperit Sant.

 Capella del Santíssim (1802)

La capella va ser dissenyada per  Joan Carles Panyó, autor també de les pintures que avui dia estan molt malmeses. És una petita nau rectangular coberta per una cúpula vuitavada sobre petxines. És la unió iconogràfica d’una imatge del darrer barroc i una capella bastida en un concepte més academicista o classista. Ambdós conceptes es complementen perfectament. La capella està presidida pel Crist Crucificat de Ramon Amadeu (1802).

Parts de la Capella

Crist Crucificat de marcat dramatisme en el gest (ulls i boca), en l’expressió de la cara i en la disposició dels plecs del drap de puresa. L’esquema compositiu ve donat per l’arquejament del cos, la musculatura i les nafres. L’obra d’Amadeu està complementada per un esclat de glòria pintat al seu darrera.

El Crist es complementa amb un grup d’àngels que corona el conjunt. També és una obra de Ramon Amadeu. Destaca la seva expressió de dolor, el plor i el drap de la Verònica. Darrera apareix un nou  esclat de glòria que complementa tot el conjunt.